Рубрика «Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів» містить перелік
основних усвідомлених знань (у тому числі й творів для вивчення напам’ять),
умінь, навичок, передбачених кожною конкретною темою. Завдання цієї рубрики
запропоновано диференційовано, з наростаючою складністю, що зручно й необхідно
для особистісно зорієнтованого навчання, при врахуванні рівня підготовленості
учнів, а також для оцінювання їхніх знань.
Особливий акцент
зроблено на вимогах емоційно-ціннісної сфери (вони виокремлені курсивом).
Їх необхідно обов’язково враховувати під час розгляду конкретних художніх
текстів. Це своєрідний прогноз тих морально-етичних, суспільно вартісних
виховних компетенцій, які можуть прищеплюватися молодій людині в результаті
вивчення художнього твору і які допомагатимуть їй повноцінно жити. Звісно, це
лише гіпотетичний морально-емоційний результат, адже вплив мистецтва на людину
індивідуальний, а тому може бути не-передбачуваним. Однак цей цілеспрямовано
запропонований емоційно-ціннісний прогноз великою мірою увиразнює й частково
дисциплінує весь навчальний процес на уроках літератури, у сучасних умовах
глобалізаційних процесів, тенденцій дегуманізації тощо,
робить його потужним націє- та людинотворчим чинником.
Демократична орієнтація
програми спрямована на постійну творчу співпрацю, діалог учителя, учня з
художнім твором, дає широкий простір для самостійного сприйняття й осмислення
літератури як явища мистецтва.
Комментариев нет:
Отправить комментарий